Blog

Lekcje angielskiego w polskiej szkole

Jak wyglądają lekcje angielskiego w polskiej szkole? Jak oceniają je polscy rodzice i nauczyciele? Co chcieliby zmienić?

Z komentarzy rodziców i nauczycieli wyłania się naprawdę wiele problemów:

– Lekcje są za rzadko

– Grupy są za duże

– Dzieci zamiast uczyć się mówić, uzupełniają ćwiczenia

– Podręczniki są nudne i nie uczą życiowego słownictwa

– Lekcje prowadzone są przeważnie po polsku

– Zróżnicowany poziom dzieci w jednej klasie bez szukania rozwiązań

– Za dużo materiału, za mało czasu na przerobienie

– Egzaminy/sprawdziany nie skupiają się na mówieniu

– Brak nowoczesnych technologii uatrakcyjniających naukę

– Brak wskazywania realnej potrzeby nauki języka

– Brak nauki w ruchu i kontekście

– Demotywujący system oceniania

– Brak ciągłości nauki (częste zmiany nauczycieli)

– Pogłębianie rozwarstwienia społecznego (dostęp do korepetycji tylko dla bogatych)

– Niedofinansowane szkoły i źle opłacani nauczyciele

Coś jeszcze dodalibyście do tej listy…? Jeszcze ważniejsze pytanie: czy jest szansa na zmiany i jeśli tak, to jak je osiągnąć? Moje dziecko zaczyna szkołę za rok i marzy mi się, aby uczyło się języków w sprzyjających warunkach…💔

W obliczu tej trudnej sytuacji, gdy ktoś mi mówi, że „nie trzeba zabierać dzieciom dzieciństwa i uczyć ich języków w dzieciństwie – nauczą się w szkole”, mam tylko jedną odpowiedź: „Really?”

English Speaking Mum
Wielbicielka i popularyzatorka idei dwujęzyczności zamierzonej w Polsce. Jeśli podobają Ci się tworzone przeze mnie treści, zapraszam Cię do obserwowania mojego konta na Facebooku oraz Instagramie oraz zapisu na newsletter poniżej. Udostępnianie przez Was moich wpisów umożliwi mi dotarcie do większego grona odbiorców i promowanie dwujęzyczności w naszym społeczeństwie.

Dodaj komentarz